Νέος εκλογικός νόμος: Μόνο ο Δήμος Πατρέων θα έμπαινε στη διαδικασία των «δευτέρων προτιμήσεων»
Ας θυμηθούμε λίγο τα αποτελέσματα του α’ γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογικών ποσοστών στην Αχαΐα, το 2023, για να δούμε τι θα γινόταν σε περίπτωση που ίσχυε ο νέος εκλογικός νόμος, που ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή και καταργεί τη δεύτερη Κυριακή.
Πρώτον, ο Νεκτάριος Φαρμάκης είχε λάβει ποσοστό 50,11% στην Αχαΐα, άρα ήταν έτσι κι αλλιώς «αυτοδύναμος» (αν και το ποσοστό του Περιφερειάρχη υπολογίζεται αθροιστικά και στις τρεις Περιφερειακές Ενότητες).
Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά στους Δήμους, μόνο η Πάτρα θα έμπαινε σε διαδικασία «δευτέρων προτιμήσεων», καθώς ο Κώστας Πελετίδης είχε πάρει ποσοστό 40,61% στον α΄ γύρο και 25,27% ο Κώστας Σβόλης. Όλοι οι άλλοι δήμαρχοι θα είχαν εκλεγεί με την πρώτη. Θυμίζουμε ότι ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος είχε πάρει 42,92% (40,26% ο Σπύρος Μυλωνάς), ο Θανάσης Παπαδόπουλος είχε λάβει 58,88% (23,98% ο Θανάσης Κανελλόπουλος), ο Θεόδωρος Μπαρής είχε πάρει 61,58% (26,67% ο Κωνσταντίνος Καρβέλης) και ο αείμνηστος Δημήτρης Καλογερόπουλος είχε πάρει 50,37% (28,27% ο Χρήστος Γούτος).