Shrinkflation και σε μαγαζιά της Πάτρας
Το θέμα της μείωσης της ποσότητας τίθεται πλέον από πολλές εταιρείες. Ακόμη και τα γιαούρτια των 200 γραμμαρίων τα κάνουν… 180 γραμμάρια ώστε να μην αυξήσουν την τιμή.
Ετσι από την αρχή του καλοκαιριού σε πολλά προϊόντα οι ποσότητες έχουν μειωθεί αλλά ο καταναλωτής… σπάνια το αντιλαμβάνεται! Μόνο την τιμή κοιτάζει συνήθως.
Πρόκειται για την πρακτική «shrinkflation» – από τις αγγλικές λέξεις shrink που σημαίνει συρρικνώνω και inflation που σημαίνει πληθωρισμός – που έχει κάνει την εμφάνισή του ευρέως στο εξωτερικό και πλέον έρχεται και στην αγορά της Ελλάδας.
Γνωστή εταιρεία παραγωγής αλμυρών σνακ μείωσε την ποσότητα κατά 15 γραμμάρια. Άλλη εταιρεία που παράγει ενεργειακό ποτό άλλαξε τη συσκευασία έτσι ώστε να περιέχει ποσότητα λιγότερη κατά 14%,.
Πολυεθνική μείωσε το βάρος στις μπάρες δημητριακών! Ανάλογη πρακτική ακολουθούν και σε συσκευασίες τροφών για γάτες και σκύλους.
Μάλιστα, η μείωση των ποσοτήτων με διατήρηση της ίδιας τιμής με πριν δεν συναντάται πλέον μόνο στα τυποποιημένα προϊόντα. Σε μείωση των μερίδων τους –κυρίως αν πρόκειται για ορεκτικά, όπως πατάτες τηγανητές και σαλάτες– προχωρούν αρκετά εστιατόρια, ενώ δεν είναι λίγα τα ψητοπωλεία που πλέον πωλούν λιγότερο «πλούσια» σουβλάκια και μάλιστα σε υψηλότερη τιμή. «Πουλάμε την πίτα 3,20 ευρώ στην Πάτρα, όταν στο Ηράκλειο η ίδια πίτα, απλά ίσως με λίγες πατάτες – και όχι κρέας- περισσότερες, κοστίζει 4,50 ευρώ» δηλώνει ιδιοκτήτης ψησταριάς.