Ευθύνες στα παιδιά του για τις χαμένες Porsche και Land Rover έριξε ο Πατρινός Αλέξανδρος Μανιατόπουλος

Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο «Πρώτο Θέμα», ο επιχειρηματίας Αλέξανδρος Μανιατόπουλος περιέγραψε πώς οδηγήθηκε στην απώλεια των εισαγωγικών εταιρειών Porsche και Land Rover. Δύο εταιρειών με σημαντικά έσοδα, σταθερή πορεία που ακόμα και σήμερα είναι αξιοζήλευτη.

Όπως είπε, το καθοριστικό «στρίψιμο» ήρθε όταν, εν μέσω κρίσης, οι τράπεζες δέσμευσαν λογαριασμούς, οδηγώντας τον όμιλο σε ασφυξία και «κατάρρευση».
Παρά το γεγονός ότι ορισμένες θυγατρικές άντεξαν για ένα διάστημα, ο ίδιος αναγνωρίζει πως οι δύο οικογενειακές εταιρείες αυτοκινήτου «έμειναν αλώβητες αρχικά, αλλά χάθηκαν στη συνέχεια λόγω κακής διαχείρισης από όσους ήταν στο τιμόνι τους».

Έφταιξαν τα παιδιά του…
Στο ερώτημα αν εννοεί τα δύο παιδιά του, Νταίζη και Λεωνίδα, απαντά καταφατικά: Θέλησαν να ανεξαρτητοποιηθούν στη δυσκολότερη στιγμή, χωρίς, όπως εκτιμά, να είχαν τότε την απαιτούμενη εμπειρία για να σηκώσουν το βάρος.
Ο Μανιατόπουλος διευκρινίζει ακόμη ότι, παρότι το όνομα της κόρης του συνδέθηκε εκείνη την περίοδο με την Porsche, «δεν είχε ουσιαστική συμμετοχή στην εταιρεία», επιμένοντας πως δεν επιδιώκει κριτική, αλλά να καταθέσει «τη δική του αλήθεια».

Χάθηκαν και τα κτήρια…
Οι συνέπειες ήταν βαριές καθώς χάθηκαν, εκτός από τις εισαγωγικές εταιρείες, εμβληματικά ακίνητα του ομίλου,το κτήριο της MAVA στη Νέα Φιλαδέλφεια, οι εγκαταστάσεις της Porsche στη Μεταμόρφωση, καθώς και ιδιοκτησίες σε ΘεσσαλονίκηΒέροια και Κρήτη.

Να σημειώσουμε πως σήμερα η Porsche ανήκει στον Όμιλο Μοτοδυναμική και αντίστοιχα η Land Rover – Jaguar στον Όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος.

Στη συνέντευξη με τίτλο στο ΘΕΜΑ με αφορμή το βιβλίο «Η ζωή μου στη λωρίδα προσπεράσματος» που σύντομα θα εκδώσει, ο 88χρονος σήμερα Αλέξανδρος Μανιατόπουλος — γνωστός ως «ΑλΜαν» — ρίχνει φως σε μια ζωή γεμάτη στροφές, επιτυχίες, πτώσεις και αναγεννήσεις. Από τα παιδικά του χρόνια στην Πάτρα και τις σπουδές του στην Αγγλία μέχρι την «εκτόξευσή» του ως εισαγωγέα κορυφαίων αυτοκινήτων στην Ελλάδα, αλλά και τις 40 συμμετοχές του στο Ράλλυ Ακρόπολις που του χάρισαν θέση στο Guinness World Records.

Η καριέρα του ξεκίνησε συμβολικά με μοτοποδήλατα, μετατράπηκε σε αντιπροσωπείες αυτοκινήτων (NSU, BMW, Renault, Porsche, Land Rover) και σύντομα έθεσε νέα δεδομένα στον χώρο. Ο ίδιος ο Μανιατόπουλος θυμάται ότι «ερωτεύτηκε τα αυτοκίνητα» στην Αγγλία και επέστρεψε στην Ελλάδα με όραμα και επιχειρηματική τόλμη. Κάθε του deal και κάθε αγώνας αποτύπωναν την ίδια φιλοδοξία: να προχωρήσει μπροστά — χωρίς να φοβάται την ταχύτητα.

Όμως η διαδρομή δεν έλειψε από εμπόδια. Η πιο οδυνηρή στροφή ήρθε όταν έχασε την αντιπροσωπεία της Renault — μια απόφαση που ξεκίνησε ντόμινο: οικονομική κατάρρευση, απώλεια εταιρειών και σημαντικών ακινήτων. Τα λάθη, όπως ο ίδιος παραδέχεται, προέκυψαν από εμπιστοσύνη σε υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν. Η πτώση ήταν σκληρή, αλλά όχι καταστροφική για την προσωπική του αξιοπρέπεια.

Στο βιβλίο-επίκαιρο αυτοβιογραφικό του «Η ζωή μου στη λωρίδα προσπεράσματος», που αναμένεται να κυκλοφορήσει πριν τα Χριστούγεννα, ο Μανιατόπουλος καταγράφει τις πιο σημαντικές στιγμές: παιδικές μνήμες, οικογενειακά γεγονότα, επαγγελματικές κορυφές και πτώσεις. Εκεί αφηγείται και τις αξέχαστες εμπειρίες του στο Ράλλυ: όχι μόνο τους τερματισμούς, αλλά και τους… άτυχους αγώνες που δεν ολοκληρώθηκαν — για τον ίδιο όμως αποτελούν ισχυρό κομμάτι της ιστορίας του.

Σήμερα ζει μακριά από τα φώτα της Αθήνας, στην ησυχία του Φραγκολίμανο στην Κορινθία, σε ένα κτήμα που, όπως λέει, του έδωσε καταφύγιο σε δύσκολες στιγμές. Εκεί βρήκε ξανά τη γαλήνη μετά την καταιγίδα. Κοιτώντας πίσω, δεν έχει μετανιώσει για τίποτα. Αντίθετα, νιώθει ότι — παρ’ όλα — δεν «προσπέρασε» μόνο αυτοκίνητα στη ζωή του.

Σχετικά Άρθρα