Nέα μέτρα: Ελεγχοι σε τουλάχιστον δύο γνωστά κλαμπ της Πάτρας – Ο στόχος της ΕΛ.ΑΣ.

 

ΤΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Αναστάτωση και στην Πάτρα (στα κλαμπ) με τα νέα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την χρήση αλκοόλ από ανηλίκους. Όπως είναι γνωστό σε τουλάχιστον δύο κλαμπ της πόλης γίνονται «απογευματινά» πάρτι στην διάρκεια των οποίων (όπως έχει κατ’ επανάληψη καταγγελθεί) γίνεται… «διανομή» αλκοόλ σε ανήλικους, ακόμη και στις τουαλέτες. Σε συγκεκριμένο κλαμπ, ο ανήλικος έπαιρνε πορτοκαλάδα στο μπαρ, πήγαινε στην τουαλέτα και… του έβαζαν βότκα «συμπλήρωμα». Πώληση αλκοόλ σε ανηλίκους γίνεται και στον πεζόδρομο Γεροκωστοπούλου, εκεί όπου πέρυσι μέχρι και βιασμός ανήλικης είχε σημειωθεί. Οσο για την κατάληξη αυτής της «ιστορίας»; Πολλά παιδιά μεταφέρονται στα Νοσοκομεία σε κατάσταση μέθης, ενώ πρόσφατα είχαμε και συλλήψεις ιδιοκτητών καταστημάτων που έδιναν αλκοόλ σε… 15χρονα!

Πλέον με τρία ψηφιακά εργαλεία για την προστασία των ανηλίκων από την πώληση προϊόντων αλκοόλ, καπνού και άτμισης η κυβέρνηση θέλει να πατάξει το φαινόμενο.

Όπως τόνισε χθες ο υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, «τα εργαλεία αυτά θα σώσουν τις ζωές των παιδιών μας, το ιερότερο πράγμα που έχει μια κοινωνία» προσθέτοντας ότι «εμείς φτιάξαμε τον νόμο, το υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης έφτιαξε τα εργαλεία και η αστυνομία θα τα εφαρμόσει».

Παρουσιάζοντας τα εργαλεία ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου είπε αρχικά ότι «μέχρι σήμερα ήταν σε γκρίζα ζώνη οι έλεγχοι για εκδηλώσεις από π.χ. συλλόγους γονέων, 15μελη ή φροντιστήρια.

Πλέον οι επιχειρηματίες θα μπαίνουν στο events.gov.gr και θα δηλώνουν την επιχείρησή τους με κωδικούς Taxisnet, ποιο κατάστημα έχει την ιδιωτική εκδήλωση, πότε ξεκινά και πότε τελειώνει και το όνομα του διοργανωτή του με το ΑΦΜ ώστε αυτός να το αποδεχθεί. Στην πραγματικότητα κάνουμε ένα ιδιωτικό συμφωνητικό μέσω gov.gr.  Στο τέλος παράγεται ένα QR code ώστε η αστυνομία να ελέγχει ότι επιτρέπεται η εκδήλωση αλλά όχι η πώληση αλκοόλ σε ανήλικους».

Το δεύτερο εργαλείο είναι «το μητρώο καταστημάτων ψηφιακών και φυσικών για πώληση αλκοόλ, καπνικών προϊόντων ή άτμισης» με τον κ. Παπαστεργίου να εξηγεί ότι όλες οι επιχειρηματίες του κλάδου «πρέπει να μπουν στο alto.gov.gr μέχρι 31 Ιανουαρίου 2026 και να δηλώσουν τα καταστήματα και τα προϊόντα που πωλούν».

Τρίτο εργαλείο η ψηφιακή επαλήθευση ηλικίας. «Όποιος θέλει να αγοράσει αλκοόλ ή καπνό θα πρέπει να δείχνει τη νέα ταυτότητα και θα υπάρχει ενημέρωση στο Gov.gr wallet για να υπάρχει η επιλογή έλεγχος ηλικίας. Ο πωλητής δεν θα χρειάζεται να συνδεθεί. Βγαίνει ένα QR Code και αν κάποιος είναι ανήλικος θα βγαίνει ένα κόκκινο σήμα που θα δείχνει ότι ο υποψήφιος αγοραστής είναι κάτω των 18.  Πρόκειται για μηχανισμό συμβατό με το GDPR καθώς δείχνει μόνο ηλικία. Είναι ό,τι πιο προηγμένο στην τεχνολογία και πλέον πάμε να κλείσουμε κάθε κενό στην ταυτοποίηση ηλικίας», κατέληξε ο κ. Παπαστεργίου.

Σχετικά Άρθρα