Ο Γιάνης (μ’ ένα ν) που πάει με όλα (και με εταιρεία gaming)
Πριν από λίγες εβδομάδες, ένας γνωστός YouTuber, ονόματι Coffeezilla, δημοσίευσε αποκαλυπτικά video, αποτέλεσμα ερευνητικής δημοσιογραφίας, για τον ρόλο της Valve. Η Valve είναι ένας κολοσσός πλέον στον χώρο των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (games, streaming και e-sports) που έχει ως δορυφορική εταιρεία την Counter Strike Casino. Όλος αυτός ο μηχανισμός δημιουργεί μια μεγάλη βιομηχανία τζόγου -ανηλίκων κατά βάση παικτών- άνω των 6 έως δισεκατομμυρίων δολαρίων σε gross game revenue (GGR). Η βιομηχανία αυτή μπορεί να αποδίδει σε youtube influencers περισσότερα από μισό εκατομμύριο τον μήνα σε διαφημιστικά συμβόλαια! Λειτουργεί χωρίς ρύθμιση και η Valve -από το 2016- έχει δεσμευθεί δημόσια ότι θα αυτορρυθμίσει το οικοσύστημα. Δεν βιάζεται όμως αφού σήμερα η η αποθηκευμένη αξία των skins εκτιμάται σε 2 έως 3 δισ. δολάρια και αν έμπαιναν περιορισμοί στην ηλικία των παικτών αυτή η αξία θα περιοριζόταν δραστικά αν δεν μηδενιζόταν αυτομάτως. Το ελληνικό ενδιαφέρον στην υπόθεση είναι ότι -διαβάζοντας για την πορεία της Valve- προέκυψε πως για κάποιο χρονικό διάστημα (από το 2012) και πριν η Valve λανσάρει το gambling feature των skins το 2013 – το οποίο εκτόξευσε τον εθισμό στο παιχνίδι – επικεφαλής οικονομολόγος της εταιρείας υπήρξε ένας δικός μας γνώριμος, ο Γιάνης Βαρουφάκης. Τι δουλειά έχει ένας chief economist σε μια εταιρεία on line gaming; Παιχνίδια όπως το Counter-Strike έχουν οικονομίες εντός του παιχνιδιού που τροφοδοτούνται από πραγματικά χρήματα. Οι πελάτες μπορούν να πληρώσουν για αντικείμενα σε παιχνίδια όπως νέα όπλα ή ακόμα και ρούχα εντός παιχνιδιού. Αλλά τα παιχνίδια Valve συχνά επιτρέπουν στους παίκτες να ανταλλάσσουν αντικείμενα μεταξύ τους, πράγμα που σημαίνει ότι σχηματίζεται μια οικονομία καθώς οι χρήστες ορίζουν τη δική τους αξία μεταπώλησης σε εικονικά αντικείμενα.