ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πήγε να δει την “Φόνισσα” και… έβγαλε “χολή”
Εγραψε ο Νίκος Νικολόπουλος:
Πήγα και είδα στη ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ
την μεταποίηση ενός από τα κορυφαία έργα του Παπαδιαμάντη
σε μια ορθοπολιτική καρικατούρα*
Φυσικά όλα αυτά που προβάλλονται δεν υπάρχουν πουθενά στο βιβλίο του Παπαδιαμάντη, όπου επικρατεί μια ιδιότυπη μητριαρχία. Οι άντρες είναι άβουλοι και παθητικοί, σχεδόν αόρατοι σε αντίθεση με τις γυναίκες που είναι δυναμικές, αποφασιστικές και ξέρουν να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους. (χαρακτηριστικά παραδείγματα η μάνα της Φραγκογιαννούς αλλά και η ίδια η Φραγκογιαννού που διαχειρίζεται τα οικονομικά του σπιτιού και δίνει στον άντρα της …χαρτζιλίκι).
Στην ταινία «Φόνισσα»
σε σκηνοθεσία Εύας Νάθενα και σενάριο Κατερίνας Μπέη, η σύνθετη χριστιανική προβληματική του Παπαδιαμάντη πάνω στην φύση
του Κακού καταντάει ένα απλοϊκό, μίσανδρο, καταγγελτικό παραμυθάκι, ένα woke σπλάτερ ιδανικό
για να ενθουσιάσει τις υστερικές φεμινίστριες του twitter.
Οι δημιουργοί της ταινίας έχουν κάνει κοπτοραπτική στο βιβλίο, προσθέτοντας και αφαιρώντας στοιχεία κατά το δοκούν,
ώστε να εξυπηρετήσει
το ορθοπολιτικό ιδεολογικό μήνυμα που θέλουν να περάσουν.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού συνηθίζεται τα τελευταία χρόνια
να παίρνουν κλασικά βιβλία και να τα μεταφέρουν στην τηλεόραση
ή στον κινηματογράφο,
αλλάζοντάς τους κυριολεκτικά
τα φώτα για να ταιριάζουν
στην εποχή της πολιτικής ορθότητας και της woke παράνοιας.
Αυτή η μόδα φαίνεται πως ήρθε
και στην Ελλάδα και πρώτο θύμα της είναι ένας από τους κορυφαίους συγγραφείς που έβγαλε η χώρα μας,
ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης.
Σας προτρέπω να διαβάσετε ολόκληρη
την εξαιρετική κριτική του δικηγόρου Τηλέμαχου Χορμοβιτη