Το χάπι που αγοράζουν όλοι την Πρωτοχρονιά!
Οι γιορτές φαίνεται να τροποποιούν σημαντικά τις συνήθειές μας και τη συμπεριφορά μας, με αποτέλεσμα να οδηγούμαστε στο φαρμακείο, αναζητώντας ένα συγκεκριμένο χάπι.
Πολλά είναι αυτά που αλλάζουν τις ημέρες των εορτών.
Τα τραπέζια, τα πάρτι και οι συγκεντρώσεις τροποποιούν τις συνήθειες διατροφής και ύπνου μας, αλλά και μερικές συμπεριφορές μας, όπως δείχνει μια νέα μελέτη που δημοσιεύεται στο The BMJ.
Σύμφωνα με ειδικούς από το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο του Τέξας, υπάρχει ένα συγκεκριμένο χάπι που καταγράφει έντονο αγοραστικό ενδιαφέρον, ειδικά μετά την Πρωτοχρονιά.
Πρόκειται για το χάπι της επόμενης ημέρας, μια μέθοδο έκτακτης αντισύλληψης, που προτιμάται συνήθως μετά από μια απρόσεκτη και χωρίς προστασία σεξουαλική επαφή.
Οι ερευνητές ανέλυσαν τα δεδομένα πώλησης μεταξύ 2016-2022 σε όλα τα καταστήματα λιανικής των ΗΠΑ της λεβονοργεστρέλης, ενός μη συνταγογραφούμενου φαρμάκου, που διατίθεται χωρίς περιορισμούς ηλικίας από το 2013 στις ΗΠΑ.
Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν μια σημαντική αύξηση, της τάξεως του 10%, στην αγορά του συγκεκριμένου χαπιού επείγουσας αντισύλληψης την εβδομάδα που ακολουθεί την Πρωτοχρονιά, αποκαλύπτοντας μια ενισχυμένη τάση των ανθρώπων να κάνουν περισσότερο σεξ χωρίς προστασία αυτή την περίοδο, γεγονός που εν μέρει εξηγείται από τα συνεχόμενα πάρτι και την αυξημένη κατανάλωση αλκοόλ.
Τα διαθέσιμα στοιχεία, δείχνουν, επίσης, μια αυξημένη καταγραφή περιστατικών σεξουαλικής επίθεσης την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, η οποία, συνδυασμό με τις περιορισμένες επιλογές πρόσβασης σε εναλλακτικές μεθόδους αντισύλληψης, λειτουργεί ενισχυτικά για την αγορά των εν λόγω χαπιών.
Τα ευρήματα έδειξαν, αναλυτικότερα, ότι οι πωλήσεις λεβονοργεστρέλης αυξήθηκαν κατά 0,63 μονάδες ανά 1.000 γυναίκες ηλικίας 15-44 ετών κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μετά την Πρωτοχρονιά.
Η ερευνητική ομάδα εξέτασε επίσης τις πωλήσεις του χαπιού κατά τη διάρκεια άλλων εορτών, που παραδοσιακά συνδέονται με υψηλότερα ποσοστά σεξ χωρίς προστασία, όπως η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου.
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα ποσοστά πώλησης παρουσίαζαν και πάλι αύξηση, φτάνοντας όμως μόλις στο ήμισυ των πωλήσεων που σημειώνονται την Πρωτοχρονιά.